Қазақ әдебиет бойынша олимпиадалық тапсырмалар

Қазақ әдебиеті мемлекеттік тілдегі мектептерде міндетте пәндердің қатарында, ал орыс мектептерінде «Әдебиет» пәнінінің бөлімі ретінде оқытылады. Қазақ әдебиеті  — қазақ халқының ғасырлар қойнауынан ұрпақтан ұрпаққа жеткен рухани, мәдени мұрасы, сөз өнерiнiң асыл қазынасы. Ол  сонау көне заманнан ата-бабаларымыздан қалған ауыз әдебиеттің үлгілерін,  ұлы Қаз дауысты Қазыбек би, Төле би , Әйтеке би сынды би-шешендердің ұлағатты сөздерін, данышпан Абай атамыздың бізге қалдырған мұрағаты мен қазіргі тұңғиық ақын-жазушылардың шығармаларын біріктіреді.
Қазақ халқының поэтикалық дәстүрінің ХХ ғасырға дейінгі міндетті тұлғалары ақындар – халық төкпе жазушылары болған, олардың үлесі арқылы эпикалық шағармалар, ертегілер, өлендер, поэмалар  бүгінгі күнге дейін жетті.
XVI ғасырда аңызға айналған Асан Қайғының, ақындар Досмамбет, Шалкиіздің шағармалары кең тараған,   XVII ғасырда – ақын Бұқар-жыраудың өткір саяси өлеңдері танымал болды. Қазақстанда ақындар арасында айтыстар өткізу дәстүрі пайда болды. Өлеңдердің жанрлары: толғау – философиялық ойлау, арнау т.б. бөліне бастады.
Қазіргі қазақ халқының жазба әдебиеті XIХ ғасырдың 2-жартысында орыс мәдениетімен әрекеттесу негізінде құрала бастады, көркем сөз өнерiнiң кемелденуi, өлең сөздiң қоғамдық қызметiн көтеру, сол негiзде жаңа көркемдiк әдiстерідің пайда болуы ақын-ағартушылар ұлы Абай Құнанбайұлы, Шоқан Уәлиханұлы, Ыбырай Алтынсариннің үлесіне тиді. Қазақ әдебиетінің классиктар қатарына А.Байтұрсынұлы, М.Дулатұлы, С.Сералыұлы, С.Торайғыров, С.Дөнентаев жатады.
М.Жұмабай есімімен қазақ өлең шығаруына жаңа поэтикалық пішіндер, ал қазақ әдеби тіліне – стилистикалық жүйені енгізумен байланысты.
Қазан төңкерісінен кейін ақандар Ж.Жабаев, Н.Байғанин, Д.Әлісбаев, Н.Бекжанов, О.Шипин, Қ.Әзербаев шығармаларында әлеуметтік мақамдар және социалистік құрылыс тақырыптары  беделді түрде дамыды.
Қазақ кеңестік әдебиетінің ірге тасын қалаушылары ақын-жазушылар С. Сейфуллин, И. Жансүгіров, М. Әуезов, Б. Майлин т.б. болды. 1954 жылы М. Әуезов бүкіл әлемге танымал болған тетралогия – «Абай жолы» роман-дәуірнамасын аяқтады. Соғыстан кейінгі қазақ әдебиеті көлемді «ірі» кеңестік стильдің пішіндерін – романдарын, трилогияларын, поэмаларын мен өлеңмен жазылған  романдарын игерді. Драматургия мен ғылыми фантастика дамыды.
1970-жылдарда оқырмандар назарын қазақтың көрнекті ақын-жазушысы О.Сүлейменовтің «Аз и Я»  кітабы алды, бұл шығармасында жазушы қазақтар мен шумерлер туыстығы туралы идеяларды дамытты, орыс тілінде түркі тілді сөздердің  болуы және жиі кездесуі, түркі мәдениеті орыс мәдениетіне күшті әсерін тигізгені жайында айтты.
Бүгінгі таңда Қазақстанның әдебиеті жалпыәлемдік өркениет бағытында, өз бойына жаңа мәдени ағымдарын сіңіріп дамып тұр.
Олимпиадалық тапсырмалар қазақ әдебиеті қызықтыратын оқушыларға бағытталған.  Дистанциондық олимпиадаға қатысу жаңа мәліметтер алуға, өз Отанның тарихы мен мәдениетіне қызығушылығын дамытуға, оқушылардың жалпы ақпараттық мәдениетінің жоғарлауына мүмкіндік тудырады. Балалардың өзіндік жұмысы білім алудың белсендігін, іздестіру  құмарлығы мен логикалық ойлауын қалыптастырады.