Қашықтық байқау – бұл шиеленіспен, қатысушылардың жоғары эмоционалды жағдайымен, құмарлықпен, яғни жарысқа тән барлық нәрселермен сипатталатын жарыс. Бұл шығармашылық процесс, ол қатысушылардың білім деңгейін тексеруді ғана емес, сонымен қатар өзіне деген сенімділікті, эмоционалды тұрақтылықты, стресстік жағдайларды жеңе білуді болжайды – мұның бәрі көбінесе басқа әлемде қалады, олимпиадада бала сасқалақтайды, оны қорқыныш сезімі билейді және тіпті білген нәрсесін ұмытып қалады. Бұл балалар стандартты емес жағдайға түсетін іс-шара. Сондықтан балаға лайықты нәтиже көрсету үшін психологиялық қолдау қажет.
Ересектер – ата-аналар, педагогтер балалардың қатысуын сүйемелдеу қажет, бірақ тек көрсетілетін қолдау деңгейі әр түрлі болуы керек.
Ең алдымен, балаларға көмек көрсету сипаты олардың жасына байланысты. Тапсырмаларды орындау барысында 5-6 сынып оқушылары ересектер тарапынан, мысалы, бітіруші сынып оқушыларына қарағанда көбірек назар аударуды қажет ететіні анық.
Ересектер тарапынан қашықтықтан өткізілетін конкурстық іс-шараларға қатысушыларға көмек көрсетудің негізгі бағыттарын анықтайық. Атап айтқанда:
– әдістемелік көмек;
– техникалық сүйемелдеу;
– психологиялық қолдау.
Әдістемелік көмек
Көбінесе балалар, әсіресе жас балалар, ұғымдарды, нұсқаулықтарды, жұмыс алгоритмдерін қосымша түсіндіруді қажет етеді. Егер бала жұмыстың мағынасын түсінбесе немесе оған таныс емес сөз кездессе, онда ол ұсынылған тапсырманы орындай алмайтыны анық.
Техникалық сүйемелдеу
Әсіресе кіші мектеп оқушылары ересектер тарапынан техникалық сүйемелдеуді қажет етеді: тіркеуден өту, конкурстық ресурстың электрондық ортасында бағдарлану, қорытындыларды тексеруге жіберу және т.б. Балалар көбінесе барлық техникалық қиындықтарды өз бетінше жеңу үшін АКТ-құзыреттілігінің жеткілікті деңгейіне ие болмайды. Бұл жерде ата-аналар, процесті қадағалайтын педагогтер көмекке келуі керек.
Психологиялық қолдау
Байқау қозғалысында қатысушыларды сүйемелдеудің ең маңызды бағыты ересектер тарапынан психологиялық көмек және қолдау болып табылады. Бала жетістікке қол жеткізді немесе ол сәтсіздікке ұшырады, бәрін орындады немесе сәтсіз болды, оны ата-аналар, педагогтер қабылдап, мақұлдауы керек. Ересектер мейірімділік пен қолдау атмосферасын жасауға міндетті. Тек осы жағдайда ғана бала табысты және жаңа ашылуларға ынталандырылады.
Конкурстарға қатысушы бола отырып, оқушы алған жеңістер мен жеңілістер тәжірибесі өз мүмкіндіктері туралы түсінік қалыптастыруға және өзін-өзі танытуына көмектеседі. Бірақ білімге деген сенімділік жеткіліксіз– оқушының бәсекелестік және конкурстық іс-шараларға қатысуға психологиялық дайындығы болуы маңызды.
Конкурстар мен олимпиадаларға қатысу барлық осы қасиеттерді дамытуға көмектеседі.
Конкурстар оқушылардың біліктілігіне қалай әсер етеді?
- белсенділікті ынталандыру;
- бастаманы ояту;
- тәуелсіздікке ықпал ету;
- эмоционалды өмірді байытады;
- рухани мәдениетті қалыптастыруға ықпал етеді;
- төзімділікті дамыту;
- өзін-өзі дамыту қабілетін ашады;
- педагогтармен ынтымақтастықты, қарым-қатынасты дамытады;
- балалардың қызығушылықтары мен қабілеттерін, шығармашылық және әлеуметтік белсенділігін оятады.
Ата-аналар, педагогтер оқушыларға кез-келген конкурс – бұл жеңімпаз және жеңілген адам болатын жарыс екенін түсіндіруі керек. Бұл ретте кімнің қаншалықты алғаны әрдайым анық емес! Жеңімпаз марапатқа ие болады (материалдық – сертификат, сыйлық немесе материалдық емес – көтермелеу, мадақтау, тану), жеңілген адам қатысудың баға жетпес тәжірибесіне, сондай-ақ қиын өмірлік жағдайларды жеңудің ішкі жеке ресурстарына ие болады. Өйткені, барлық жағымсыз эмоциялар, стресс, көңілсіздік – бұл біздің ағзамызды қатайту және дайындау. Бұл туралы балаларға айту, сәтсіздік жағдайларын түсіндіру және оларды сындарлы түрде жеңуге көмектесу маңызды.
Психологиялық қолдау алу үшін, ҚИО қатысушыларын психологиялық қолдау және сүйемелдеу қызметінің мамандарымен 8 (7182) 20-87-84 телефоны бойынша байланыса аласыз.
ҚИО психологиялық қызметінің 2022 жылға арналған жұмыс жоспары
Мақсаты: олимпиада қатысушыларын психологиялық қолдау және сүйемелдеу.
Міндеттері:
- олимпиаданы өту кезінде қатысушыларға психологиялық көмек көрсету;
- әр қатысушыға жеке көңіл болу;
- психологиялық қызметтің жұмыс нәтижелерін талдау;
- психологиялық қызмет мамандарының біліктілігін арттыру.
№ |
Іс-шара |
Кезең |
Орындаушылар |
1 |
Олимпиадаларға қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету және сүйемелдеу |
жыл бойы |
Психологиялық қызмет мамандары |
2 |
Есепті кезеңдегі қызмет нәтижелерін талдау |
ай сайын |
Психологиялық қызмет мамандары |
3 |
Ғылыми-практикалық конференциялар мен семинарларға қатысу |
жыл бойы |
Психологиялық қызмет мамандары |
4 |
Қызметкерлердің біліктілігін арттыру |
жыл бойы |
Психологиялық қызмет мамандары |