Информатиканы қалай оқыту керек?

Жазылған мезгілі  1.04.2012      http://bk.yvision.kz   блогымда жарияланды.

Қазір компьютер заманы, әрине, көпшіліктің үйінде бұл техника бар, әсіресе балалар оны өте тез үйренеді. Мектепте үйінде компьютер бар және жоқ баланың айырмашылығы кәдімгідей білінеді. Кішкентайынан компьютерде істеп, ойнап өскен баланың көңіл-күйі, ойлауы мен білім қабылдауы сергек екені бірден көрінеді. Ал басқа бала ауырлау қабылдайды, ойлау-сөйлеуі де баяулау. 

  Компьютермен өскен бала қатты білімдар болып кетпейді, тек білім алуға, яғни оқу-тәрбие процесіне ыңғайланды және оған дайын деген сөз. Оқу-білім алуға ең қажетті алғашқы бейімділіктер - сергек ойлау, ақыл-парасатпен әрекет істеу, ақпарат қабылдау, шыдамдылық пен сабырлылық - компьютер арқылы тез қалыптасады. 

  Жалпы, бала мектеп қабырғасында 1-2-ден бастап 6-7 сыныптарға дейін-ақ компьютер сыныптарында өз дағдыларын жылдам қалыптастырып алады. Бұл осы жастағы балалардың тез үйренгіштігінің арқасында. Олардың неге болса да қызығып, қағып алып тұратын кезі. Ал жоғары сыныптарға келгенде балалардың көңілі әр саққа түсе бастайды, айналадағы өмір-тірішілікке қарайды, адамдарды тыңдайды, ойынға беріледі, неге болсын қызығушылығы күрт төмендейді. Қызығады, бірақ бір нәрсеге тиянақтап, тоқтап, соңына түспейді. Тереңдеуге мұршасы жетпейді. Сондықтан информатиканың да күрделі мәселелеріне, теориясына көбіне жасөспірімдерде зауық жоқ. Тіпті компьютерді жақсы меңгерген деген баланың өзі күнделікті практикада ғана мықты, яғни компьютерді ортан қол қолданушы деңгейінде қалып қояды. Ал информатика саласының маманы болу үшін өте терең білім керек, өте үлкен ізденіс пен ой еңбегі қажет. Қазіргі замандағы ақыл-ой еңбегін ең көп талап ететін сала бұл, ең жылдам дамып, күнделікті ақпарат-білім көлемі еселеп өсіп отырған ғылыми-технологиялық сала бұл. 

  Бір жағынан ойлаймын, осы біздің қазіргі информатиканы оқыту бағдарламамыз заманға сай емес пе деп. Былай қарағанда, қазір оқушыларға мектеп бітіргенше компьютердің құрылысы мен, айтайық, үйреншікті офистік не қолданбалы бағдарламаларды оқыта берудің қажеті болмай қалған секілді. Оларды балалар, алдын айтқандай, 7 сыныпқа дейін-ақ меңгеріп алады. Сондықтан информатиканы 7 сыныптан бастап басқаша оқыту дұрыс сияқты. Мысалы, информатика пәнін екі бағытқа - жалпы информатика және компьютерлік бағдарламалау - деп екіге бөлектеп, екі пән ретінде оқыту дұрыс сияқты. Бұл екі бағытта оқыған балалар кейін гуманитарлық-қоғамдық және жаратылыстану-математика бағыттарына жеңіл түсіп кете береді.   Сол кезде ғана жалпы информатиканы да, компьютерлік бағдарламалауды да тиянақты көңіл бөліп, тереңірек оқыту мүмкін болар еді. Әрине сағат санын көбейту де керек шығар.

Ал қазір информатика пәнін оқытуда, шындап келгенде, әр мәселенің басын бір шалып өтеміз, әншейін таныстыру, экскурсия секілді.  Жүйелі түрде тереңдеп оқуға уақыт жоқ. Аптасына бір сағат кімге және неге жетеді! Мысалы, бір бағдарламалау тіліне сенімді негіз қалау үшін аптаның алты күнінде бір сағаттан берсе де көптік етпейді.    

Жалпы компьютерлік бағдарламалау тілдерін мектепте оқыту туралы жеке көзқарасым бар.

Меніңше, көп ұзамай-ақ компьютерге қажетті бағдарламаны арнайы бағдарламалар сұраныспен жазып беретін болады. Яғни бағдарламашы бағдраламалар заманы келе жатыр. Мысалы, қазір сайтты автоматты түрде құрастырып алуға болатын CMS бағдарламалар өте көп. Ешқандай HTML, PHP, JavaScript деген тілдерді білмей-ақ сайтты өзіңіз құрастырып ала бересіз. Дәл сол сияқты, қалаған бағдарламаңызды өзіңіз-ақ құрастырып алатын боласыз. Онда... бағдарламашының кімге керегі болады?! Керегі болар-ау, бірақ сұраныс күрт азайса керек деген ойдамын. Мысалы, қазір антивирустік бағдарламалар саласын Kaspersky, DrWeb, Norton, ESET деген сияқты компаниялар билеп алған, олардан асып кетер енді ешкім жоқ. Антивирустық бағдарлама жазуға қазір сұраныс жоқ десе де болады. Міне осындай жағдайлар мені жоғарыдағы пікірге алып келді. 

Сондықтан, мектепте бағдарламалаудың орнына ең жаңа ақпараттық-коммуникативтік технологияларды пайдалануды көбірек үйреткен дұрыс деп есептеймін. Интернеттен ақпарат іздеу-талдау, интерактивті оқу, желілік оқу технологиялары, ICQ, Skype, Messenger сияқты интернет-байланыс құралдары, әлеуметтік желілерді және блогтар мен сайттарды пайдалану салаларына күш салу керек. Яғни әрбір оқушы қазіргі дүниежүзілік ақпараттық әлемге қиналмай шығып, оның мүмкіндіктерін толық пайдалана алуы тиіс. Ал бағдарламалаушы болуға қызыққан балаларды арнайы мектептер оқытсын. Музыка немесе ғарышкерлер мектебі секілді программистер мектептерін ашу керек.  

Бұрын орта мектепте астрономия пәні болды. Аптасына бір сағат. Шындығында оны математика және физика, тіпті еңбек сияқты пән мұғалімдері өз сабақтарын өтуге пайдаланды. Солай пәлен жыл дегенде ғана оны жойып, физика пәніне қосып жіберді. Ол жерде де астрономия "аппендикс" сияқты күн кешуде. Информатика да соның күйін кешпесе деп қорқамын. Оқулықтарының өзі қозықұйрықтай көбейіп, мұғалімнің миын ашытып жібергені қашан. Олардың сапасы туралы айтсам, көзімізге жас келер еді.    

Об авторе:
Бақытжан Күшібарұлы ( Tolebi )
физика, математика және информатика мұғалімі
Комментарии( 10 )
Бүгін КИО (орыс тілінде) олимпиадасына қатысып, сұрақтарының сапасына, мазмұнына қарап таң қалдым. Сұрақтар -инженер мамандығын дайындайтын факультет ұстаздарына берілетін сұрақтар ғой.Олардың өзі дұрыс шешетініне күмәнім бар. Сұрақтар информатика пәнінің мұғалімдеріне арналмаған яғни оқу бағдарламасындағы материал қамтылмаған. Талапқа сәл ғана сай келетін тек 3 сұрақ қана бар. Ол тапсырманың өзі скриншот ретінде алынған, суреттің сапасы төмен.Сұрақтардың ұзақтығы сондай оны оқып шығудың өзіне қаншама уақыт кетеді. Осыншама күрделендіруге бола ма, айтыңыздаршы? Осыдан кейін бұл олимпиадаға еш қызығушылығым қалмады. Сайт әкімшілігі мен есеп құрастырушы сарапшылар!!! Жазылған сынды дұрыс қабылдап, ескерсеңіздер!
Айгуль Еликбаева ( AigulMamrbekovna ) 13.04.2016 17:06
Бүгін КИО (орыс тілінде) олимпиадасына қатысып, сұрақтарының сапасына, мазмұнына қарап таң қалдым. Сұрақтар -инженер мамандығын дайындайтын факультет ұстаздарына берілетін сұрақтар ғой.Олардың өзі дұрыс шешетініне күмәнім бар. Сұрақтар информатика пәнінің мұғалімдеріне арналмаған яғни оқу бағдарламасындағы материал қамтылмаған. Талапқа сәл ғана сай келетін тек 3 сұрақ қана бар. Ол тапсырманың өзі скриншот ретінде алынған, суреттің сапасы төмен.Сұрақтардың ұзақтығы сондай оны оқып шығудың өзіне қаншама уақыт кетеді. Осыншама күрделендіруге бола ма, айтыңыздаршы? Осыдан кейін бұл олимпиадаға еш қызығушылығым қалмады. Сайт әкімшілігі мен есеп құрастырушы сарапшылар!!! Жазылған сынды дұрыс қабылдап, ескерсеңіздер!
Ағай, апайларымыз айтқан пікірлеріне қосыламын!!!
Хуралай Кеңес ( kuralay.kenes ) 20.03.2015 08:57
Ағай, апайларымыз айтқан пікірлеріне қосыламын!!!
Информатика олимпиадасына қатысу үшін бір жүйелі бағдарлама жасақталмаған
Хуралай Кеңес ( kuralay.kenes ) 20.03.2015 08:54
Информатика олимпиадасына қатысу үшін бір жүйелі бағдарлама жасақталмаған
Бақытжан Күшібарұлының мақаласында айтылғандарды толықтай қуаттаймын. Аптасына 1 сағат бере отырып, ешқандай қосымша үйірме, факультативтер немесе қолданбалы курстар берілмей отырып информатика пәні мұғалімдерінен олимпиада жеңімпаздарын, сайыстар жүлдегерлерін даярла деудің өзі артығырақ деп ойлаймын. Мысалы ауылбалаларының 1 сыныптағы 20 оқушының 4-5 ғана жеке компьютері болады, жеке компьютері жоқ оқушыға үйге тапсырма берудің өзі қиындық туғызады. 1 45 минутта есепті талдап программа құра ма, оны компьютерге теріп орындай ма? Ауыл мектебіндегі информатиктерге 10-11 сағатпен жұмыс істеулеріне тура келеді, оқушылармен жеке жұмысты көп жасауы керек болады.Информатика пәнін екі бағытта оқытып,сағат санын көбейцткен дұрыс деп ойлаймын
( ГульмирамК ) 10.12.2014 01:38
Бақытжан Күшібарұлының мақаласында айтылғандарды толықтай қуаттаймын. Аптасына 1 сағат бере отырып, ешқандай қосымша үйірме, факультативтер немесе қолданбалы курстар берілмей отырып информатика пәні мұғалімдерінен олимпиада жеңімпаздарын, сайыстар жүлдегерлерін даярла деудің өзі артығырақ деп ойлаймын. Мысалы ауылбалаларының 1 сыныптағы 20 оқушының 4-5 ғана жеке компьютері болады, жеке компьютері жоқ оқушыға үйге тапсырма берудің өзі қиындық туғызады. 1 45 минутта есепті талдап программа құра ма, оны компьютерге теріп орындай ма? Ауыл мектебіндегі информатиктерге 10-11 сағатпен жұмыс істеулеріне тура келеді, оқушылармен жеке жұмысты көп жасауы керек болады.Информатика пәнін екі бағытта оқытып,сағат санын көбейцткен дұрыс деп ойлаймын
В последние годы в Казахстане, а также во многих других странах мирового сообщества, все большее внимание уделяется проблеме информатизации образования, которая начинает рассматриваться как одна из наиболее важных стратегических проблем развития цивилизации. Ярким свидетельством этого является позиция Казахстана в области государственной политики в сфере образования. В Государственной программе развития образования Республики Казахстан на 2011-2020 годы Казахстане самостоятельным разделом представлено электронное обучение, целью, которого является обеспечение равного доступа всех участников образовательного процесса к лучшим образовательным ресурсам и технологиям.Интернет привнесло в сферу образования не только новые технические, но и дидактические возможности. Сегодня внедрение e-learning стало ведущим трендом в мире, результат впечатляет: в развитых странах, где уже широко используется e-learning, успеваемость поднимается . То есть ученик входит в жизнь с гораздо лучшим багажом знаний!Педагог получает новые инструменты обучения, и как их эффективно использовать вместе с традиционными методиками, зависит в первую очередь именно от него. Он должен учить детей не только своему предмету, но и тому, как получать информацию самостоятельно, как отыскивать наиболее важное и фильтровать бесполезные, а иногда просто вредные информационные потоки. Это принципиально новая и очень непростая миссия учителя.
Саулеш Байгазакова ( саулешa ) 27.06.2014 20:50
В последние годы в Казахстане, а также во многих других странах мирового сообщества, все большее внимание уделяется проблеме информатизации образования, которая начинает рассматриваться как одна из наиболее важных стратегических проблем развития цивилизации. Ярким свидетельством этого является позиция Казахстана в области государственной политики в сфере образования. В Государственной программе развития образования Республики Казахстан на 2011-2020 годы Казахстане самостоятельным разделом представлено электронное обучение, целью, которого является обеспечение равного доступа всех участников образовательного процесса к лучшим образовательным ресурсам и технологиям.Интернет привнесло в сферу образования не только новые технические, но и дидактические возможности. Сегодня внедрение e-learning стало ведущим трендом в мире, результат впечатляет: в развитых странах, где уже широко используется
e-learning, успеваемость поднимается . То есть ученик входит в жизнь с гораздо лучшим багажом знаний!Педагог получает новые инструменты обучения, и как их эффективно использовать вместе с традиционными методиками, зависит в первую очередь именно от него. Он должен учить детей не только своему предмету, но и тому, как получать информацию самостоятельно, как отыскивать наиболее важное и фильтровать бесполезные, а иногда просто вредные информационные потоки. Это принципиально новая и очень непростая миссия учителя.
Сәлеметсіздер ме? Кио-да жүлделі орынды неге қазақ бөліміне бөлек орыс бөліміне бөлек берілмейді, себебі орыс бөлімінің сұрақтары кандай дәрежеде екенін біз білмейміз гой! Орыс бөлімімен қазақ бөлімін салыстыруға келмейді, барлық жүлделі орысша тапсырғандар ұтады, себебі орысша ыңғайлы, түсінікті шығар, ал қазақша түсініксіз аударылады,........ осы мәселеге мән беріп қаразаңыздар, біз қазақ мектебінде оқимыз, оқушыларымыз қазақша тапсырады...
Айман Абдрасилова ( aimash86 ) 12.02.2014 08:42
Сәлеметсіздер ме? Кио-да жүлделі орынды неге қазақ бөліміне бөлек орыс бөліміне бөлек берілмейді, себебі орыс бөлімінің сұрақтары кандай дәрежеде екенін біз білмейміз гой! Орыс бөлімімен қазақ бөлімін салыстыруға келмейді, барлық жүлделі орысша тапсырғандар ұтады, себебі орысша ыңғайлы, түсінікті шығар, ал қазақша түсініксіз аударылады,........ осы мәселеге мән беріп қаразаңыздар, біз қазақ мектебінде оқимыз, оқушыларымыз қазақша тапсырады...
КИО жаман себеби мен алатын орынды Роман Краусқа берді әділ емес неге сезон аяқталғанда мен алатын орынды оған бердісыйлық алатын едім мен келесі жылы КИО ға ұатыспаймын
Арман Таскалиев ( arman2030 ) 30.05.2013 18:34
КИО жаман себеби мен алатын орынды Роман Краусқа берді әділ емес неге сезон аяқталғанда мен алатын орынды оған бердісыйлық алатын едім мен келесі жылы КИО ға ұатыспаймын
Өте пайдалы мақала, сайттың өмірінде белсенді қатысқаны үшін сізге көп рахмет!
Информация Кио ( kioinfo ) 19.04.2012 15:33
Өте пайдалы мақала, сайттың өмірінде белсенді қатысқаны үшін сізге көп рахмет!
Мені де, осы ой мазалағалы қашан... Қазірде информатиктердің барлық сабағы, жасаған іс-шаралары электронды болу керек деген пікірлер де бар.Оқушыларымызды да осындай дәрежеге жеткізу үшін бағдарламаның да өзгергені жөн деп санаймын.Нәтижеге бағытталған білім: халықаралық олимпиадалар (бағдарламамлау және ақпараттық технология) екі бағытта беріледі,республикалық, облыстық олимпиада бағдарламалау бойынша көрсеткіш болады.Әріптесім айтып көрсеткендей бір сағаттың да кедергісі алдымыздан шығады.Заман ағымына сай қосымша бағдарламалар жасауға да, қолдануға да болатын шығар.Бірақ,негізгі пәндік сағатқа берілген сағаттың орны ерекше болатынын ешкім жоққа шығармас.
Чинар Бабатаева ( chinar5 ) 19.04.2012 15:11
Мені де, осы ой мазалағалы қашан... Қазірде информатиктердің барлық сабағы, жасаған іс-шаралары электронды болу керек деген пікірлер де бар.Оқушыларымызды да осындай дәрежеге жеткізу үшін бағдарламаның да өзгергені жөн деп санаймын.Нәтижеге бағытталған білім: халықаралық олимпиадалар (бағдарламамлау және ақпараттық технология) екі бағытта беріледі,республикалық, облыстық олимпиада бағдарламалау бойынша көрсеткіш болады.Әріптесім айтып көрсеткендей бір сағаттың да кедергісі алдымыздан шығады.Заман ағымына сай қосымша бағдарламалар жасауға да, қолдануға да болатын шығар.Бірақ,негізгі пәндік сағатқа берілген сағаттың орны ерекше болатынын ешкім жоққа шығармас.
Спасибо, коллеги, за отклики.
Бақытжан Күшібарұлы ( Tolebi ) 19.04.2012 14:43
Спасибо, коллеги, за отклики.
Написать комментарий

Зарегистрируйтесь или войдите, чтобы оставить комментарий.